PROIEKTUAK

5. GAIA:

"...saiatze horretan ezin gelditu..." 

EUSKERA/INGURUNE PROIEKTUA

                     ZER IKASIKO DUGU
ZER EGINGO DUGU

  • Propietateak: orokorrak eta bereziak


  • Egoera aldaketak: fisikoak, kimikoak

Materia
  • Substantzia puruak eta nahasteak



Elektrizitatea eta Magnetismoa.
Materia eta energia:

·        Energia iturriak
·        Energia berriztagarriak eta ez-berriztagarriak
·        Kontsumo arduratsua



Taldeka blog bat sortuko dugu:   

·        Gaia: materia.

Informazioa jaso bi bideetatik:

·        Liburuko testuetatik. Liburuko testuak eta azalpenak irakurri, ulertu, informazio garrantzitsuena hautatu eta sintetizatuta jaso.








  •       Zuzeneko esperientziatik.Esperimentuak eginez, frogatu eta ondorioztatuko ditugu, behar bezala erregistratu eta idatziz jaso.


Azalpen-testua:

·        Eduki nagusia identifikatzea
·        Kausak (kausazko esaldiak) eta ondorioak





       Krokis:
-   Kontzeptuzko mapa (CMAP)
-   Eskemak, tablak
-   Informazioaren sintesia






































LENGUA CASTELLANA 

QUÈ APRENDEREMOS
QUÉ HAREMOS

LENGUA CASTELLANA 



·        Reflexionar sobre “¿Qué es pensar?”

·        Participar activamente en las tertulias sobre las “cuestiones importante” de la vida.


LENGUA CASTELLANA


Información – Opinión – Argumentos

·        Informarnos sobre los avances técnicos y científicos.
·        Analizar noticias, reportajes, cartas de opinión y tiras cómicas.
·        Leeremos cuentos con moraleja y a los filósofos clásicos.
·        Utilizando conectores argumentativos prepararemos y realizaremos un debate.








ENGLISH PROJECT


MY LIFE


In Unit 4 we have learnt how to use the verb LIKE+ ing. Indivually we are going to describe our life: name, age, where do you live, family, pets and hobbies. Then we are going to do an oral presentation.



4.PROIEKTUA ...LANA EGINEZ GOAZ AURRERA...


 









ENGLISH PROJECT

WHAT A PAINTING
In Unit 2 we have learnt how to use THERE IS/ THERE ARE. In groups we are going to choose a painting. We have to describe the painting and we are going to write the biography of the painter.


ENGLISH

WHEN I AM OLDER I WANT TO BE...

We are doing a project about Unit 3 using the verb "Want to". You have to explain what do you want to be when you are older and why.
For example, When I am older I want to be an English teacher because I like children and I like teaching English...




INGURUNE


3. PROIEKTUA - "ETA HORRELA BIZITZEN GARA II" 

ZER IKASIKO DUGU
ZER EGINGO DUGU
  • ARNAS APARATUA
  • ZIRKULAZIO  APARATUA
  • IRAITZ APARATUA
  • NERBIO SISTEMA

  • GORPUTZEKO APARATUEN ATALAK

  • GORPUTZEKO APARATUEN ZAINKETA ETA FUNTZIONAMENDUA.
  •  HIZTEGI BERRIA
  •  DEFINIZIOAK EGITEN.
  •  INFORMAZIOA MEMORIZATZEKO TRIKIMAILUAK

·         GURE GORPUTZAREN APARATU BATZUEI BURUZ JOLAS BAT PRESTATU LEHIAKETA BAT EGITEKO.

·          IRAKURRI, ESKEMAK, MAPA KONTZEPTUALAK EGIN ETA IKASI,…

·         DEKALOGO BAT IDATZIKO DUGU, GURE GORPUTZEKO APARATUEK FUNTZIONAMENDU ON BAT IZAN DEZATEN

·         GALDERAK PRESTATU.

·         SENTIMENDUEI BURUZKO LITERATURA TESTUAK IRAKURRI.

·         AINTZINAKO GERTAERA BAT   GOGORATU



LENGUA CASTELLANA


3º PROYECTO - REMEDIOS CASEROS PARA LEVES MALESTARES

¿QUÉ APRENDEREMOS?
¿QUÉ HAREMOS?

- Definir un malestar, explicar los síntomas, causas, prevención del mismo.
- Vocabulario específico.
- Normas de ortografía (tilde diacrítica,   uso de la g y j).
- Como cuidarnos con métodos caseros.

- Dossier informativo sobre leves malestares y posibles remedios caseros.
- Informarnos sobre leves malestares. Buscar remedios caseros (familia, internet, libros, revistas...).
- Seleccionar la información necesaria  sintetizarla, organizarla y añadir en el dossier. Escribir otro tipo de texto, relacionado con el malestar elegido, poesía, anécdota, chiste...
- Redactar una ficha individual con toda la información sobre el malestar y su remedio.
- Compartir lo que hemos aprendido.





ENGLISH


FAMOUS PERSON

In pairs choose one famous person that you like.


1º STEP: Write in a document all the information about your famous person.
2º STEP: Do a presentation


  • First page: The title and the photograph.
  •  Second page: The most important information:

              - Real name.
              - Whre is she/he from?
              - When is her/his birthday?
              - How old is she/he?
              - Has she/he got any brother or sister?
              - Psysical description.


  •  Third page: Interview. Ask questions about your famous person and answer them.

2.  GU ERE ZERBAIT BAGARA ETA


INGURUNE


ZER EGIN
ZER IKASI

  • Informazioa topatu
  • Testu informatiboa
  • Mapak irakurri eta bete
  • Herrialdea kokatu
  • Testuak itzuli




  • Informazio egokia ateratzen
  • Testuak planifikatzen, zuzentzen eta idazten lokarri egokiak erabiliz
  • Europari buruz erliebea, klima, hiriburuak,…
  • Meridianoak eta paraleloak
  • Euskerazko esaldien egitura


Europako lurralde baten aurkezpena
Taldean, gidoi hau jarraituz, Europako lurralde bati buruz azalpen testu bat idatzi behar duzue



EUROPAKO LANAREN GIDOIA

1.       KOKAPENA
·         Definizioa
·         Mugak
·         Zonaldea
·         Hiriburuaren koordenatu geografikoak

2.       EZAUGARRI FISIKOAK
·         Ibaiak
·         Mendiak
·         Klima eta paisaia

3.       BIZTANLERIA
·         Biztanle kopurua orokorrean
·         Herri garrantzitsuen biztanle kopurua
·         Populazioaren  piramidea ( adina, gizonak, emakumeak, umeak)
·         Nola bizi diren: lan sektoreak

4.       KULTURA
·         Ohiturak
·         Historia
·         Gastronomia
·         Hizkuntzak
·         Kirolak
·         Dantzak

5.       TOKI INTERESGARRIAK
·         Museoak
·         Monumentuak: Elizak…
·         Parke Naturalak
·         Bizitatzeko  politak diren mendiak, haitzuloak, Hondartzak



LENGUA CASTELLANA

Aventuras por Europa

En lengua escribiréis un cuento que  ubicaréis en algún lugar de  Europa

  • Descripción de personajes
  • Escribimos en  párrafos diferentes: aspecto físico, carácter, forma de actuar y expresarse
  • Usamos adjetivos, comparaciones y metáforas
  • Utilizamos el mismo tiempo verbal en toda la descripción
  • Revisamos la ortografía
  • Acompañamos con un dibujo
  • Verbos en pasado
  • Conectores temporales
  • Diálogos
  • Recordamos las partes del cuento:
  • Inicio
Presentación de los personajes, descripción del lugar, cómo viven los protagonistas, qué les ocurre a los protagonistas
  • Desarrollo
Qué ocurre en la historia  ( explicación de qué pasa a lo largo de la historia, de cómo consiguen su objetivo los protagonistas)
  • Desenlace
Cómo resuelven el problema los protagonistas.




ENGLISH

WHAT DO YOU DO EVERY DAY?

In the introduction unit we are reviewing the Present Simple. We have done a project about "What do you do every day?". 

Students have done alone a writing about what they do a normal day in the morning, afternnoon and at night. 
Thet have done an oral presentation reading their writing, showing a picture and explaining an interesting situation that it happened one day in school.



INGURUNE

ERAGILE GEOLOGIKOEN ONDORIOAK





Lurraren egitura eta horren ondorioz sortzen diren eragile geologioak ezagutu eta ondorioz bere itxuraaldaketan duen eragina.



Talde bakoitza arduratuko da munduan gertatutako eragile geologiko baten informazioa garatzen.

  • Uholdeak
  • Sumendiak
  • Haizea
  • Lurpeko urak
  • Lurrikarak- Tsunamiak

Lana ALBISTE itxura izango du:

TITULARRA

SARRERA: ZER, NON, NOIZ

GORPUTZA:

NOLA: fenomenoaren definizioa
ZERGATIK: fenomenoaren azalpena ( txanela liburutik)
LURRAZALAREN DUEN ERAGINA
AIPATU MUNDUAN zehar dertatutako antzeko fenomenoak.


KONTROL ZERRENDA

  • Albistearen itxura mantendu dugu : 
                                TITULARRA
                                SARRERA
                                GORPUTZA
  • Argazkiei argazki-oina jarri diegu
  • Ingurunen ikasitako hitz zientifikoak erabili ditugu
  • Esaldiak lotzeko hitzen lokailuak jarri ditugu: denborazkoak, lekukoak, bestelakoak "hau dela eta beste aldetik, aldiz ...)
  • Aditzak lehen aldian jarri ditugu: NOR eta NORK desberdindu
  • Sinonimoak erabili ditugu errepikapenak ekiditzeko
  • Ortografia ziurtatu dugu



LENGUA GASTELLANA

CATALOGO DE OBRAS DE ARTE




Confeccionaremos entre todos un catálogo de obras de arte ubicadas en Euskal Herria.

  • TÍTULO DE LA OBRA
  • BIOGRAFÍA DEL AUTOR
  • RESEÑA DE LA OBRA:
-Nombre de la obra , año de ejecución.
-Material, tamaño, ubicación...
-Tema, Qué representa, características...(descripción de la obra).
-Datos curiosos: premios que ha recibido.
-Fotografía y pie de foto.

LISTA DE CONTROL

¿QUÉ HAREMOS?
¿QUÉ APRENDEREMOS?
Confecccionar un catálogo de obras de arte
Qué es un catálogo, para qué sirve,…
Redactar una reseña de una obra de arte.
Escribir mejor un texto informativo: información clara y pertinente…
Redactar una biografía del autor de la obra.
Información del autor, no hacer repeticiones, utilizar nexos apropiados…
Analizar los títulos de las obras de arte.
El sintagma nominal.
Analizar reseñas y biogrfías.
Cómo son y sus características.
Seleccionar información pertinente para la biografía y la reseña.
La importancia de palabras claves.
Planificar los textos que tenemos que escribir.
Ordenar nuestros conocimientos e ideas.
Corregir los textos propios y los de los compañeros/as.
Mejorar los textos que escribimos.
Trabajar en grupo
Tener en cuenta la opinión de los demás







iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina